Globalny niedobór omega-3 i znaczenie Niezbędnych Nienasyconych Kwasów Tłuszczowych

Zrzut ekranu 2015-01-20 o 23.12.31

 

Kwasy tłuszczowe są filarami żywieniowymi zdrowia ludzkiego. Dwie główne rodziny tłuszczów kryją się pod tą nazwą, kwasy omega 3 i 6. Są one uważane za niezbędne, ponieważ potrzebujemy ich do prawidłowego zdrowia – podobnie jak niektórych witamin i minerałów, ale nasz organizm nie może ich wyprodukować sam. Dlatego musimy przyjmować te tłuszcze poprzez dietę lub suplementację.

Większość ludzi kojarzy kwasy omega-3 z układem krążenia, ale ich zalety wykraczają daleko poza układ sercowo-naczyniowy. Dwa główne kwasy omega-3: kwas eikozapentaenowy (EPA) i kwas dokozaheksaenowy (DHA) wpływają na prawidłowe działanie układu immunologicznego, który jest odpowiedzialny za łagodzenie wielu stanów przewlekłych. Lecz jego prawidłowa praca jest często hamowana przez złe odżywianie. * Dostępne są obszerne badania dokumentujące korzyści z przyjmowania kwasów EPA i DHA dla naszego zdrowia, które obejmują nie tylko zdrowe serce, ale i mózg oraz funkcje poznawcze, ruchomość stawów, zdrowe oczy, prawidłowy przebieg ciąży i laktacji, zdrową skórę i włosy, oraz prawidłowo funkcjonujący układ immunologiczny. *

Mimo ogromnych korzyści wynikających z przyjmowania kwasów omega dla naszego zdrowia, ludzie na całym świecie cierpią z powodu niedoboru kwasów omega-3. Dla większości ludzi jest to mało znany problem, ale fakty są takie, że niedobór kwasów omega w organizmie jest wskazywany jako 8 w kolejności czynnik powodujący przedwczesną śmierci w Stanach Zjednoczonych, zaraz po nieprawidłowej diecie, niezdrowym stylu życia i zaburzeniach metabolicznych.¹ Ryzyko niedoboru omega-3 wynika w dużej mierze z rosnącej niedostępności produktów bogatych w te składniki odżywcze – głównie ryb – oraz rosnącej popularności diety zachodniej Europy. Podczas gdy większość diet sprzed XX wieku zawierało względnie zrównoważone poziomy pokarmów bogatych w kwasy omega-3 i omega-6, typowa dla dzisiejszych czasów dieta zachodnia zawiera znacznie więcej kwasów omega-6. W rzeczywistości Amerykanie mają najniższe spożycie kwasów tłuszczowych omega-3 spośród wszystkich krajów rozwiniętych. Typowa amerykańska dieta zawiera 14-25 razy więcej kwasów omega-6 niż omega-3! Nordic Naturals czuje się zobowiązana aby poprzez naukę i edukację doprowadzać zarówno do zwiększenia świadomości ludzi, jak i do poprawy jakości diety bogatej w kwasy omega w celu rozwiązania tego globalnego zagrożenia dla zdrowia.

¹ Danaei G, et al. The Preventable Causes of Death in the United States: Comparative Risk Assessment of Dietary, Lifestyle, and Metabolic Risk Factors. PLoS Med 2009;6(4)

Omega-3 dla serca

odpornośćJest coraz więcej dowodów naukowych na korzyści płynące z przyjmowania olejów rybich dla układu sercowo-naczyniowego. Pod tym względem olej rybi przewyższa jakikolwiek inny suplement diety. Tysiące badań klinicznych wykazały, że zwiększone spożycie kwasów tłuszczowych omega-3 (EPA i DHA) zawartych w oleju rybim, poprawia ogólne funkcjonowanie układu krążenia.* American Heart Association zaleca zdrowym dorosłym jeść ryby przynajmniej dwa razy w tygodniu, osoby z chorobami serca powinni przyjmować 1 grama EPA + DHA dziennie, a osoby z wysokim poziomem trójglicerydów 2-4 gramów na dobę.²

Korzyści z przyjmowania oleju rybiego poparte badaniami to:
• Wspomaganie zdrowe krążenie i funkcjonowania naczyń krwionośnych*
• Wspomaga metabolizowanie tłuszczów i cholesterolu w diecie *
• Wspiera zdrowy rytm serca *
• Pomaga utrzymać prawidłowy poziom trójglicerydów u zdrowych osób *
• Jest naturalny i bezpieczny dla długotrwałego zażywania

² Raffaele De Caterina, n-3 Fatty Acids in Cardiovascular Disease, New England Journal of Medicine 2011; 364: 2439–50

Omega-3 dla mózgu i dobrego nastroju

Istnieje duża ilość dowodów naukowych – powstaje ich coraz więcej – wskazujących, że olej z ryb przynosi korzyści dla naszego zdrowia psychicznego i funkcjonowania mózgu na wszystkich etapach życia. EPA i DHA, kwasy omega-3 – niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe zawarte w oleju rybnym, są szczególnie skoncentrowane w mózgu, narządzie składającym się prawie w 60% tłuszczu, oraz w układzie nerwowym, gdzie zapewniają one niezbędne budulce dla zdrowych komórek i tkanek. * DHA na przykład, stanowi 20% całkowitych kwasów tłuszczowych zawartych w korze mózgowej – zewnętrznej warstwie mózgu odpowiedzialnej za zaawansowany proces przetwarzania informacji, pamięć oraz skupienie uwagi.

Korzyści z przyjmowania oleju rybiego poparte badaniami to:
• Wspiera zdrowe funkcjonowanie mózgu *
• Wspiera pozytywny nastrój i dobre samopoczucie *
• Wspomaga dobrą pamięć i umiejętność uczenia się *
• Wspomaga skupienie i koncentrowanie uwagi *
• Może wpływać na spowolnienie procesu utraty pamięci związanego z wiekiem *
• Chroni komórki nerwowe i mózgowe przed stresem oksydacyjnym i uszkodzeniami *
• Jest naturalny i bezpieczny dla długotrwałego zażywania

Omega-3 dla oczu

eyesynergyWiele dowodów naukowych wskazuje na to, że uzupełnienie diety olejem z ryb przynosi korzyści dla zdrowia oczu u osób w każdym wieku. Dlaczego? Ponieważ olej rybny jest najlepszym źródłem kwasów tłuszczowych omega-3 EPA i DHA, które są jednymi z najważniejszych składników odżywczych potrzebnych dla prawidłowego rozwoju, funkcjonowania i utrzymania tkanki oka w dobrej kondycji przez całe nasze życie. DHA jest szczególnie ważne dla oczu, i osiąga najwyższą koncentrację w tkankach oka, gdzie stanowi około 30% całkowitej ilości kwasów tłuszczowych. *

Korzyści z przyjmowania oleju rybiego poparte badaniami to:
• Wspiera zdrowe oczy i wzrok *
• Wspiera prawidłową wilgoć tkanek i wytwarzanie łez *
• Chroni przed uszkodzeniem oksydacyjnym związanym z wiekiem *
• Utrzymuje prawidłową ilość płynów w oku i elastyczność komórek i tkanek *
• Może pomóc złagodzić suchość i zaczerwienienie *
• Jest naturalny i bezpieczny dla długotrwałego zażywania

Omega-3 dla pleców i stawów

Liczne dowody naukowe wskazują, że olej z ryb wspiera kluczowe ultimatewewnętrzne procesy i systemy naprawcze, które działają w odpowiedzi na obciążenie fizyczne. Badania wykazały, że niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 EPA i DHA, zawarte w oleju rybim pomagają łagodzić związany z fizycznym obciążeniem pleców i stawów *.

Korzyści z przyjmowania oleju rybiego poparte badaniami to:
• Wspiera zdrowie stawów *
• Wspomaga ruchomość i elastyczność stawów *
• Wspiera wewnętrzne procesy i systemy naprawcze, które działają w odpowiedzi zwiększony wysiłek fizyczny *
• Jest naturalny i bezpieczny dla długotrwałego zażywania

 

 

 

Omega-3 dla odporności

norwayaStosunek kwasów tłuszczowych omega-3 do omega-6, które spożywamy wpływa bezpośrednio na zdrowie układu odpornościowego. Podobnie, stosunek kwasów tłuszczowych w obrębie błon komórkowych, bezpośrednio wpływa na syntezowanie przez układ immunologiczny korzystne lub potencjalnie szkodliwe cząstki. Gdy układ odpornościowy jest uruchamiany, na przykład w wyniku urazu, alergii, lub infekcji kwasy tłuszczowe uwalniane są z błony komórkowej. Te kwasy tłuszczowe są przekształcane w cząsteczki w naturalnym procesie gojenia. Liczne dowody naukowe wskazują na to, że olej z ryb pomaga w naturalny sposób regulować prace układu immunologicznego i wspiera wewnętrzne systemy naprawcze, które działają w odpowiedzi na stres i urazy. *

Korzyści z przyjmowania oleju rybiego poparte badaniami to:
• Promuje zdrową pracę układu immunologicznego *
• Obsługuje wewnętrzne systemy naprawcze, które działają w odpowiedzi na stres i urazy *
• Jest naturalny i bezpieczny dla długotrwałego zażywania

Omega-3 dla ciąży i laktacji

Kwasy tłuszczowe EPA i DHA, zawarte w oleju rybim, są kluczowe dla organizmu w ciągu całego życia, a zwłaszcza w okresie ciąży, gdy zapotrzebowanie na DHA szczególnie wzrasta. DHA stanowi około 20% całego kwasu tłuszczowego zawartego w korze mózgowej. Dlatego właśnie jest jednym z najważniejszych dhaskładników odżywczych dla kobiet w ciąży i matek karmiących. DHA spożywane przez ciężarne jest podstawą dla rozwijającego się mózgu, oczu oraz układu nerwowego dziecka. DHA wspiera także dobry nastrój i koi nerwy młodych mam w kilka tygodni po urodzeniu swojego dziecka. Olej omega-3 z ryb jest bezpieczny, czysty i skuteczny. Stanowi doskonałe wsparcie zdrowia obojga: mamy i dziecka, a jednocześnie jest zatwierdzony przez American Pregnancy Association. *

Korzyści z przyjmowania oleju rybiego poparte badaniami to:
• Wspomaga prawidłowy rozwój mózgu, oczu, układu nerwowego płodu *
• Wspiera pozytywny nastrój i dobre samopoczucie matek *
• Pomaga uzyskać prawidłową wagę urodzeniową oraz długość trwania ciąży *
• Wspiera skupienie uwagi i koncentrację u niemowląt i dzieci *
• Wspiera rozwój zdrowego systemu odpornościowego *
• Jest naturalny i bezpieczny dla długotrwałego zażywania

Omega-3 dla włosów, skóry i paznokci

fruitinwaterSkóra jest największym organem ciała człowieka i często stanowi pierwszy widoczny wskaźnik nieedoborów kwasu tłuszczowego. Kwasy tłuszczowe omega-3 EPA i DHA, zawarte w oleju z ryb, wraz z GLA z ogórecznika i wiesiołka, to kluczowe składniki odżywcze dla zdrowia i prawidłowego funkcjonowania skóry. Te niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT), znajdują się w błonie otaczającej komórki skóry, gdzie regulują wiele różnych procesów komórkowych, które mają bezpośredni wpływ na zdrowie skóry *.

Korzyści z przyjmowania oleju rybiego +GLA poparte badaniami to:
• Odżywia skórę, włosy i paznokcie *
• Chroni przed uszkodzeniami związanymi z wiekiem *
• Nawilża skórę zachowując naturalną wilgotność *
• Chroni przed wolnymi rodnikami *
• Stymuluje produkcję zdrowych komórek skóry *
• Wpiera czystą i zdrową cerę *
• Jest naturalny i bezpieczny dla długotrwałego zażywania

Omega-3 dla Fitnesu

1000mgWysoka intensywność ćwiczeń znacznie zwiększa zapotrzebowanie organizmu w tym mięśni, płuc i mózgu, na tlen i substancje odżywcze dostarczane przez układ krążenia. Zwiększona jest także intensywności procesów usuwania odpadów przemiany materii oraz kwasu mlekowego z organizmu. Kwasy tłuszczowe Omega-3 występujące w oleju rybim, pomagają funkcjonować płucom i wspierają przepływ krwi i dostarczanie tlenu do mięśni poprzez wspieranie funkcjonowania naczyń krwionośnych. * One także, odgrywają ważną rolę w odzyskiwaniu energii po znaczącym wysiłku fizycznym . * Pomagają zwiększyć wytrzymałość, elastyczność, mobilność stawów i komfort. *

Korzyści z przyjmowania oleju rybiego poparte badaniami to:
• Poprawia czynności układu krążenia *
• Wspomaga ruchomość stawów i mobilność *
• Wspomaga optymalny metabolizm tłuszczów i skład ciała *
• Poprawia wydolność, wytrzymałość i regenerację *
• Jest naturalny i bezpieczny dla długotrwałego zażywania

Omega-3 dla zdrowia pokarmowego

Jak wiele innych dolegliwości, dyskomfort żołądkowo-jelitowy jest również związany z nadmiernym stresem. Omega-3są idealnym dodatkiem do tradycyjnych terapii mających na celu poprawę lub utrzymanie pokarmowego zdrowia. * Dowody na to występują zarówno w ludzkich jak i zwierzęcych modeli badawczych.

Korzyści z przyjmowania oleju rybiego poparte badaniami to:
• Chroni przed wolnymi rodnikami *
• Wspiera zdrowy układ pokarmowy *
• Jest naturalny i bezpieczny dla długotrwałego zażywania

Omega-3 dla dzieci

childrensdha Wśród wielu beneficjentów żywienia bogatego w omega-3, dzieci mają najwięcej do zyskania od tych podstawowych tłuszczów. Od wieku prenatalnego, poprzez niemowlaki, dzieci i młodzież, każdy z nich w dużym stopniu potrzebuje EPA i DHA dla wzroku, rozwoju mózgu i układu odpornościowego oraz dla prawidłowego funkcjonowania emocjonalnego i poznawczego. * Wiele z nich jest powiązana z szybkim rozwojem mózgu w dzieciństwie. Wykazano pozytywny wpływ kwasów tłuszczowych na dzieci na cały szereg sposobów. Niestety, ostatnie badania wykazały również, że tylko 22% dzieci uzyskuje odpowiednie ilości tych kwasów tłuszczowych. Wraz ze zdrową dietą, która zawiera ryby i świeże zielone warzywa liściaste, suplementy Premium na bazie oleju rybiego są najlepszym sposobem, aby upewnić się, że rodziny starają się odwrócić ten trend.

Badania dowodzą, że:
• Przyjmowanie Omega-3 w czasie ciąży może zmniejszyć ryzyko alergii u dzieci *
• Przyjmowanie Omega-3 w czasie ciąży może zmniejszyć ryzyko przeziębień u niemowląt *
• Przyjmowanie Omega-3 może wspierać szybsze uczenie się *

* Te oświadczenia nie zostały ocenione przez Food and Drug Administration.
Produkt ten nie jest przeznaczony do diagnozowania, leczenia lub zapobiegania jakiejkolwiek chorobie.