ZIELONA HERBATA WSPIERA UTRZYMYWANIE DOBREJ MASY CIAŁA

Amerykańska epidemia otyłości zachęciła naukowców do poszukiwania nowych środków promujących utrzymanie zdrowej masy ciała. Niektóre ostre potrawy i ziołowe napoje stosowane są jako narzędzia kontroli wagi, ze względu na ich zdolność pobudzania termogenezy lub uczucia sytości. Naukowcy zasugerowali, że takie składniki – jak imbir czy czarny pieprz – mogą zapobiec nadmiernemu przybieraniu na wadze oraz otyłości, za pomocą tych mechanizmów.

W ciągu ostatnich dziesięciu lat zielona herbata zyskała szczególną wagę ze względu na jej rolę w promowaniu zdrowej kontroli wagi. Jej efekty badane były na komórkach  zwierzęcych i ludzkich. Wyniki pokazały, że zielona herbata, a dokładniej polifenole w niej zawarte zwane katechinami i główny katechin zielonej herbaty – EGCG, może działać w celu promocji zdrowej masy ciała poprzez:

  • zmniejszenie proliferacji komórek tłuszczowych
  • zmniejszenie masy tłuszczowej ciała
  • hamowanie wchłaniania tłuszczu
  • obniżenie poziomu trójglicerydów we krwi, cholesterolu, glukozy i insuliny

Jednocześnie stwierdzono, że zielona herbata zwiększa utlenianie (rozkład) tłuszczów.  Badania na ludziach wykazały, że spożywanie zielonej herbaty wiąże się ze zmniejszeniem masy ciała i tkanki tłuszczowej.

 

Przepis na zdrowe smoothie z matcha

Matcha Smoothie with pineapple, kale and coconutSkładniki:
1 banan
1 szklanka pokrojonego w kostkę ananasa
1 szklanka liści szpinaku lub jarmużu
1 łyżeczka matcha (opcjonalnie do smaku więcej)
0.5 szklanki mleka (sojowe, migdałowe, krowie – wedle uznania)
sok z połowy cytryny

Zmiksuj wszystkie składniki do uzyskania płynnej konsystencji.
Smacznego!

Post a comment